Leverans och frakt

Här kan du ta reda på allt om frakt och leverans av din beställning. Du är välkommen att kontakta oss för detaljerad information eller enskilda erbjudanden. Leveransområdet omfattar för närvarande hela Europa.

Zwei stilisierte ikonografische Boxen. Die größere Box ist grau und die kleinere, überlappende Box ist blaugrün. Beide haben ein einheitliches, minimalistisches Design mit einer Kerbe an der Oberseite.

Standardversand (2-3 Werktage)

  • Bestellungen bis 39,98€ (inkl. MwSt.): 3,95€ (inkl. MwSt.)
  • Bestellungen ab 39,99€ (inkl. MwSt.): kostenlos
Zwei stilisierte ikonografische Boxen. Die größere Box ist grau und die kleinere, überlappende Box ist blaugrün. Beide haben ein einheitliches, minimalistisches Design mit einer Kerbe an der Oberseite.

Premiumversand (1-2 Werktage)

  • Nur bestellbar über Telefon
  • Lieferung nächster Werktag bis 12:00 Uhr: 25,99€ (inkl. MwSt.)
  • Lieferung nächster Werktag bis 20:00 Uhr: 19,99€ (inkl. MwSt.)
Das Bild zeigt ein Symbol mit zwei vereinfachten Kastensymbolen. Der größere Kasten ist blaugrün und hat oben eine Kerbe, während der kleinere Kasten grau ist und eine ähnliche Kerbe hat. Der kleinere Kasten überlappt die untere linke Ecke des größeren Kastens.

Standardfrakt från 20 kg

  • Beställningar från 20 kg till palett: gratis
  • Pallfrakt: Individuella förhållanden
  • Express frakt: Beroende på avtalet i Tyskland!

Fraktinformation

Här kan du ta reda på allt om frakt och leverans av din beställning. Du är välkommen att kontakta oss för detaljerad information eller enskilda erbjudanden.
Leveransområdet omfattar för närvarande hela Europa. För leverans till olika länder, vänligen kontakta oss.

Eine Grafik mit drei Bedienfeldern und einem Einkaufswagensymbol in der Mitte. Ein Handcursor klickt auf das Bedienfeld mit dem Einkaufswagen. Über dem mittleren Bedienfeld befindet sich ein Häkchen, das eine Auswahl anzeigt. Die Seitenbedienfelder sind abgedunkelt.

1. Schritt

Bestellvorgang abschließen & entsprechende Versandklasse wählen

Eine Abbildung eines Smartphones mit zwei Chatblasen auf dem Bildschirm, die eine Textkonversation anzeigen. Das Telefon hat einen blaugrünen Umriss und Zickzacklinien an den Seiten, die Vibration oder Aktivität suggerieren.

2. Schritt

Versandbestätigung & Tracking-ID per E-Mail erhalten

Eine vereinfachte, stilisierte Grafik eines weißen Lieferwagens mit blauen Umrissen und Rädern. Der Lastwagen ist in Bewegung dargestellt, von der Rückseite gehen blaue Geschwindigkeitslinien aus. Der Hintergrund ist schlicht weiß.

3. Schritt

Sendungsverfolgung mit flexiblen Zustellungsoptionen

Abbildung von drei gestapelten Versandkartons unterschiedlicher Größe mit einer Standortmarkierung darüber und einem Häkchen auf dem großen Karton, das eine erfolgreiche Zustellung anzeigt. Das Design verwendet die Farben Blaugrün und Schwarz.

4. steg

Leveransmeddelande vid destinationen.

Har du några frågor?

Telefon: +49 8724 285960
E-post: info@altruan.de

1. Vilka fraktmetoder erbjuder vi?

  • Vi skickar in över hela världen Dhl
  • Beställningar före kl. Vanligtvis lämnade vårt lager samma dag.
  • Över Tyskland: leveranser når vanligtvis inom En arbetsdag Ditt mål.
  • Ibland levereras lördag.
  • Leveranser Europa i hela landet behov 2-5 arbetsdagar.

2. Är en samling möjlig?

  • En Samling I vårt logistikcenter är inte möjligt. Vi har en Altruan -leveransservice som betjänar våra regionala kunder. Vi är glada att ta dig in på vår väg. Vårt säljteam svarar gärna på alla frågor i detta avseende.

3. Spårning

Genom att skicka din leverans får du en fraktbekräftelse (utöver din beställningsbekräftelse), där du kan hitta all information om din leverans och en länk till spårning. Statusändringar kommer att vidarebefordras till dig omedelbart. 

4. Bevarades inte helt?

Vi ber om ursäkt om dina varor inte kommer helt från dig. Dina beställda varor skickas ofta i flera paket, vilket innebär att paketleverantören kan leverera de utestående varorna vid ett senare tillfälle. 

För stora beställningar eller beställningar med varor med olika tillgänglighet skickar vi in ​​i lager i förväg. Så snart det är tillgängligt skickas resten av beställningen omedelbart. Om din sändning påverkas av ett sådant fall kommer vi att informera dig omedelbart. 

Omkastning

Om dina varor har defekter kommer vi att ordna dig fri återvändande. Kontakta fel eller skadad leverans inom 14 dagar efter mottagandet så att vi kan vidta alla ytterligare steg för dig. Om du vill återkalla din beställning, se den exakta processen för återbetalning av våra villkor och villkor och Återkallelseinformation.

Anteckningar om inlösenskyldigheten för förpackningsmaterial

Enligt den nuvarande förpackningslagen i enlighet med 15 § 1 mening 1 i Packackg är vi skyldiga att dra tillbaka följande förpackningsmaterial från slutkonsumenter gratis:

  • Transportförpackningar, till exempel pallar, stor förpackningar, etc.,
  • Försäljning och yttre förpackning som vanligtvis inte gäller privata slutkonsumenter som avfall efter användning,
  • Försäljning och yttre förpackning, för vilket systemdeltagande inte är möjlig på grund av systemintolerans enligt § 7 -punkt 5, och
  • Försäljningsförpackningsföroreningar -innehållande fyllningsvaror eller
  • Återanvändbar förpackning.

Lämpligt förpackningsmaterial används när produkten levereras, som vi tar tillbaka gratis. Vi säkerställer således återlämnandet av förpackningsmaterialet i återvinningscykeln. Genom att klargöra returalternativen bör bättre resultat uppnås vid förpackningens återvändande och ett bidrag till att uppfylla de europeiska exploateringsmålen enligt EU -direktivet 94/62/EG.

Du kan överlämna förpackningsmaterialet som en slutkonsument på platsen för själva överlämnandet eller i dess omedelbara närhet.