Betalning och återbetalning

Här kan du ta reda på allt om betalning och återbetalning av din beställning. Du är välkommen att kontakta oss för detaljerad information eller enskilda erbjudanden. Leveransområdet omfattar för närvarande hela Europa.

Abbildung eines Vertragsdokuments mit dem Wort „VERTRAG“ in roten Buchstaben oben. Das Dokument enthält Textzeilen, eine Unterschriftenzeile unten und einen rot-grauen Stift, der diagonal darüber positioniert ist.

Unsere Bankverbindung

Sparkasse Rottal-Inn
IBAN: DE96 7435 1430 0010 5515 70
BIC: BYLADEM1EGF

Ein Symbol, das eine blaue Kreditkarte mit einem grauen Streifen und zwei weißen Rechtecken zeigt, über denen ein grünes Schild mit einem weißen Häkchen liegt, was Sicherheit oder Schutz anzeigt.

Zahlungsmöglichkeiten

  • Paypal
  • Amazon Pay
  • MasterCard
  • Visa
  • American Express
  • Klarna (Sofort, Paylater, Raten)
  • GiroPay
  • Apple Pay
  • Google Pay
Ein Symbol, das einen Kalender mit einem roten oberen Rand und einem weißen Raster mit blauen Quadraten zeigt, die Daten darstellen. In der unteren rechten Ecke befindet sich eine blaue Uhr mit gelben Zeigern, die 3 Uhr anzeigen.

Zahlungsziel

Bei Zahlung auf Rechnung ist der Rechnungsbetrag innerhalb 14 Tage nach Erhalt der Ware zu begleichen. Weitere Einzelheiten finden Sie in unseren ABG's

Abbildung eines Vertragsdokuments mit dem Wort „VERTRAG“ in roten Buchstaben oben. Das Dokument enthält Textzeilen, eine Unterschriftenzeile unten und einen rot-grauen Stift, der diagonal darüber positioniert ist.

Företagets direktdebitering

Endast för företagskunder!
För företagets direktdebitering måste du underteckna ett direktdebitmandat en gång och skicka detta till din bank. En direkt debitering tillåter dig inte att returnera beloppen. Du kan få alla detaljer från din kundrådgivare.


Klicka på Ladda ner här.

All information till en överblick!

Telefon: +49 8724 285960
E -post: info@altruan.de

1. Vilka betalningsmetoder erbjuder vi?

  • Vi erbjuder olika betalningsmetoder för att göra det så bekvämt som möjligt. Du kan betala med kreditkort, betalkort, PayPal, Sofortüberweisung, direktdebitering, förskottsbetalning, faktura eller andra vanliga leverantörer av betalningstjänster.

2. Hur kan jag ansöka om återbetalning?

  • För att ansöka om återbetalning, vänligen kontakta vår kundtjänst via e -post eller telefon. Vänligen ha ditt beställningsnummer klart och ange orsaken till återbetalningen. Vi behandlar återbetalningsförfrågningar enligt våra villkor och de rättsliga bestämmelserna. Din rätt till återbetalning beror på de enskilda omständigheterna och orsaken till återbetalningen.

3. Kan jag avbryta min beställning om jag redan har betalat?

  • Ja, det är möjligt att avbryta en beställning så länge den ännu inte har skickats. Kontakta vår kundtjänst omedelbart för att ordna en avbokning. Om beställningen redan har skickats kan du använda din rätt till uttag och returnera varorna inom 14 dagar efter mottagandet. Efter att ha lyckats kontrollera de returnerade varorna kommer inköpspriset att ersättas.

4. Hur lång tid tar det att få min återbetalning?

  • Efter att din återbetalningsförfrågan har godkänts kommer beloppet att hänvisas till det konto du använde inom 14 dagar. Beroende på din bank- eller betalningstjänsteleverantör kan det dock ta några dagar innan beloppet visas på ditt konto.